ІНФОРМАЦІЯ ПРО ОТРИМАННЯ ДОЗВОЛУ ДЛЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НЕЮ ГРОМАДСЬКОСТІ (ПОПУЛЯРНЕ РЕЗЮМЕ ВИЩЕВИКЛАДЕНОГО ДЛЯ ПОДАЧІ В ЗАСОБИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ДЛЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ГРОМАДСЬКІСТЮ)
Овруцький ліцей імені Андрія Малишка Овруцької міської ради звернувся до Управління екології та природних ресурсів Житомирської облдержадміністрації із заявою видати дозвіл на викиди забруднюючих речовин (ЗР) в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Е-mail:gymnasia.ovruch@ukr.net.
Діяльність установи згідно КВЕД 2010: 85.31 Загальна середня освіта
Метою отримання дозволу на викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря є отримання офіційного документу, який дає право експлуатувати об’єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші.
Джерелами утворення забруднюючих речовин у викидах в атмосферне повітря є котли водогрійний опалювальні на твердому паливі, електрогенератор бензиновий. При роботі обладнання до атмосферного повітря надходять такі забруднюючі речовини,як: азоту оксиди - 0.792т/рік, вуглецю оксид – 1,949 т/рік, речовини у вигляді суспендованих твердих частинок (зола) - 0.545т/рік, неметанові леткі органічні сполуки – 0,002т/рік ; всього по підприємству в цілому до атмосферного повітря надходить 1073,751т/рік , з них парникові газі (зокрема вуглецю діоксид ) складають – 1070, 463т/рік.
Експлуатація опалювальної котельні не вимагає отримання висновку з оцінки впливу на довкілля, відповідно до вимог Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" від 23.05.2017 р. № 2059-VIII.
Опалювальна котельня Овруцького ліцею ім. А. Малишка відноситься до об’єктів другої групи, що немає виробництв, або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватись найкращі доступні технології та методи керування та ставиться на державний облік.
На об’єкті установи не планується впровадження заходів щодо скорочення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, тому що на даний час не має перевищень встановлених нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин.
Для забруднюючих речовин в організованих викидах стаціонарних джерел, масова концентрація яких обмежується згідно з наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України № 309 від 27.06.2006 року "Про затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин від стаціонарних джерел", встановлюються нормативи граничнодопустимих викидів. Для речовин, на які не встановлюються нормативи граничнодопустимих викидів, встановлюються розрахункові величини масової витрати. Пропозиції щодо дозволених обсягів викидів відповідають чинному законодавству.
Технологічне устаткування, до якого застосовуються вимоги щодо впровадження виробництв та технологічного устаткування, на які повинні впроваджуватися найкращі доступні технології та методи керування на котельні відсутнє, тому пропозиції щодо дозволених обсягів викидів забруднюючих речовин, які віднесені до основних джерел викидів не встановлюються. Джерела викидів, що розглядаються, відносяться до інших джерел викидів.
Кількість віднесених до інших джерел стаціонарних джерел викидів, забруднюючих атмос-феру – 2, організовані.. Пилогазоочисне устаткування відсутнє. Залпові викиди відсутні.
Продукція (готова продукція та напівфабрикати, які відпускає підприємство споживачам):
№ з\п |
Вид продукції |
Річний випуск, |
1 |
2 |
3 |
1 |
Теплова енергія |
1977,5 Гкал |
2 |
Електрична енергія |
2520,0 кВт |
Допоміжні виробничі процеси, що відбуваються на підприємстві:
- опалення приміщень;
- виробництво електроенергії
Короткий опис процесу
Опалювальні водогрійні котли марки: ”ARS-800BM” потужністю 800кВт та ”ARDENZ T-700” , потужністю 700кВт встановлені в окремому приміщенні (модулі). Котли працюють на дровах
Дрова зберігаються в сухому приміщенні, закритому з 3-х боків, зола , що утворюється від спалювання, видаляється щодня та зберігається у закритому контейнері, взимку зола використовується для підсипання доріг , восені та весною – для удобрення присадибної ділянки
На майданчику котельні встановлений бензиновий електрогенератор марки ”PGG22000 EAZ” потужністю 15кW/27А, який служить джерелом резервного живлення у разі відключення електроенергії.
Джерела утворення забруднюючих речовин у викидах стаціонарних джерел є:
- котел опалювальний водогрійний твердопаливний ”ARS-800BM” та”ARDENZ T-700”.
- електрогенератор бензиновий.
Проектна та фактична виробнича потужність та продуктивність технологічного устаткуван-ня(що встановлено у 2023році), режим роботи устаткування, баланс часу роботи устаткування :
№ з/п |
Назва технологічного устаткування |
Проектна виробнича потужність |
Фактична виробнича потужність |
Продуктив-ність |
Режим роботи устаткування |
Баланс часу роботи устатку-вання, год/рік |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Котел водогрійний твердо-паливний ”ARDENZ T-700 ” "BRS- 800 Comfort BM " |
700,0кВт 800,0 кВт |
700,0кВт 800,0кВт |
0,439 0,687 Гкал/год |
Цілодобово/опалювальний сезон |
2880 |
2 |
Електрогенератор бензиновий ”PGG22000 EAZ” |
15,0кВт |
15,0кВт |
27,0А |
Періодично, за потребою |
168 |
Терміни введення в експлуатацію технологічного устаткування, нормативний строк його амортизації, дата проведення останньої реконструкції або модернізації технологічного устаткування, зміни показників продуктивності устаткування внаслідок реконструкції у порівнянні з проектними показниками
№ з/п |
Назва технологічного устаткування |
Термін введення в експлу-атацію |
Нормати-вний строк аморти-зації |
Дата проведення останньої реконстр. або модернізації |
Зміни показників продуктивності устаткування внаслідок реконструкції у порівнянні з проектними |
1 |
Котел водогрійний твердо-паливний ”ARDENZ T-700 ” "BRS- 800”Comfort BM " |
2017 |
30 років |
- |
- |
2 |
Електрогенератор бензиновий ”PGG22000 EAZ” |
2023 |
20 років |
- |
- |
Використання палива для технологічних потреб, вироблення тепла, пари та електричної енергії, а також транспортних потреб на території підприємства
Види палива
|
Річне використання
|
Вміст сірки %
|
Вміст золи, %
|
Калорійність, Ккал/кг, Ккал/м3
|
Направлення використання |
|||||||
Техно-логічні потреби Гкал
|
Транс-порт (внут-рішній)
|
Вироблення електроенергії, кВт.год/рік |
Вироблення пари та тепла, Гкал./рік |
|||||||||
Всьо-го |
на вла-сні по-треби |
Ін-ше |
Всьо-го |
на власні потреби |
Інше |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Бензин (т) |
0,786 |
- |
- |
10440 |
- |
- |
2520 |
2520 |
- |
- |
- |
- |
Дрова (т) |
964,8 |
- |
0,6 |
2440 |
- |
- |
- |
- |
- |
1977,5 |
1977,5 |
- |
Перелік видів та обсягів забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами |
|
||||||||||
|
|
||||||||||
№ з/п |
Забруднююча речовина |
Фактичний обсяг викидів (т/рік) |
Потенційний обсяг викидів |
Порогові значення потенційних викидів
для взяття на державний облік |
|
||||||
код |
найменування |
|
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||
1 |
06000 |
Оксид вуглецю |
1,949 |
1,949 |
1,5 |
|
|||||
2 |
07000 |
Вуглецю діоксид |
1070,463 |
1070,463 |
500 |
|
|||||
03000 |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок, в т.ч.: |
0,545 |
0,545 |
3 |
|
||||||
3 |
03000 |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок(мікрочастинки,волокна) |
0,545 |
0,545 |
3 |
|
|||||
04000 |
Сполуки азоту, в т.ч.: |
0,792 |
0,792 |
|
|||||||
4 |
04001 |
Оксиди азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO + NO2]) |
0,792 |
0,792 |
1 |
|
|||||
11000 |
Неметанові леткі органічні сполуки, в т.ч.: |
0,002 |
0,002 |
1,5 |
|
||||||
5 |
11000 |
Неметанові легкі органічні сполуки (НМЛОС) |
0,002 |
0,002 |
1,5 |
|
|||||
Усього для підприємства |
1073,751 |
1073,751 |
|
||||||||
Найбільш поширені забруднюючі речовини |
|
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||
1 |
06000 |
Оксид вуглецю |
1,949 |
1,949 |
1,5 |
|
|||||
03000 |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок, в т.ч.: |
0,545 |
0,545 |
3 |
|
||||||
2 |
03000 |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок(мікрочастинки,волокна) |
0,545 |
0,545 |
3 |
|
|||||
04000 |
Сполуки азоту, в т.ч.: |
0,792 |
0,792 |
|
|||||||
3 |
04001 |
Оксиди азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO + NO2]) |
0,792 |
0,792 |
1 |
|
|||||
Усього |
3,286 |
3,286 |
|
||||||||
Небезпечні забруднюючі речовини |
|
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||
1 |
|
||||||||||
Усього |
|
||||||||||
Інші забруднюючі речовини, присутні у викидах об’єкта |
|
||||||||||
1 |
07000 |
Вуглецю діоксид |
1070,463 |
1070,463 |
500 |
|
|||||
11000 |
Неметанові леткі органічні сполуки, в т.ч.: |
0,002 |
0,002 |
1,5 |
|
||||||
2 |
11000 |
Неметанові легкі органічні сполуки (НМЛОС) |
0,002 |
0,002 |
1,5 |
|
|||||
Усього |
1070,465 |
1070,465 |
|
||||||||
Забруднюючі речовини, для яких не встановлені ГДК (ОБРД) в атмосферному повітрі населених міст |
|
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||
1 |
7000 |
Вуглецю діоксид |
1070,463 |
1070,463 |
500 |
|
|||||
Усього |
1070,463 |
1070,463 |
|
||||||||
Пропозиції щодо умов, які встановлюються в дозволі на викиди:
1) Умови до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (умови до викидів забруднюючих речовин, умови до технологічного процесу, до обладнання та споруд, до очистки газопилового потоку).
1.1. Викиди забруднюючих речовин в атмосферу не повинні перевищувати гранично-допустимі викиди зазначені в дозволі. Інших викидів в атмосферу бути не повинно.
1.2. Викиди забруднюючих речовин із стаціонарних джерел підприємства, які не підлягають регулюванню та за якими не здійснюється державний облік, не повинні призводити до перевищення гігієнічних нормативів на межі санітарно-захисної зони.
1.3. Викиди від неорганізованих джерел у робочій зоні та за межами проммайданчика не повинні перевищувати санітарні та екологічні норми, що встановлено законодавством.
1.4. У разі розширення та зміни діяльності підприємства, яка матиме значний вплив на довкілля відповідно до вимог Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», суб’єкту господарювання необхідно провести оцінку впливу на довкілля та невідкладно внести відповідні зміни у проектну документацію та дозвіл на викиди, з метою недопущення застосування можливих штрафних санкцій при перевірці, внаслідок збільшення обсягів викидів чи зміни забруднюючих речовин, які не враховані у документації.
1.5. При зміні технологічного процесу, сировини, матеріалів (їх обсягів), що призводять до зміни кількісного або якісного складу викидів забруднюючих речовин, обов'язково вносити відповідні зміни в існуючий дозвіл на викиди.
1.6. При проведенні реконструкції, модернізації, введенні нових потужностей підприємство повинно керуватися чинним природоохоронним законодавством України.
1.6. Оператор повинен забезпечити, щоб всі роботи на об’єкті робились таким чином, щоб викиди в атмосферу та/або запах не призводили до суттєвих незручностей за межами об’єкту або до суттєвого впливу на навколишнє середовище.
1.7. Усі роботи на підприємстві повинні здійснюватися відповідно із затвердженими технологічними документами (технологічний регламент) та з використанням сировини та матеріалів, що відповідають ДСТУ, ТУ та іншій нормативній документації, затвердженій в установленому порядку з додержанням вимог чинного природоохоронного законодавства.
1.8. Ведення технологічного процесу на підприємстві, обслуговування обладнання повинно здійснюватися в суровій відповідності з проектною документацією, виробничими інструкціями, інструкціями з техніки безпеки і протипожежної безпеки.
1.9. Сировина та матеріали, що використовуються на підприємстві повинні відповідати технічним умовам, держстандартам, санітарним нормам та регламентам технологічних процесів. Економно використовувати сировину і матеріали.
1.10. Усі види робіт мають здійснюватися на відповідному технологічному обладнанні та відповідно до його паспортних даних, згідно затверджених регламентів (інструкцій, техкарт тощо), в яких передбачені заходи, що запобігають дії на працівників небезпечних чинників.
1.11. Використання сировини та матеріалів належної якості, шо пройшли радіаційний контроль та відповідають вимогам вогнетривкості.
1.12. При виявленні перед початком роботи або під час роботи несправностей на робочому місці, в обладнанні та засобах індивідуального або колективного захисту, необхідно зупинити роботу і повідомити про це керівника робіт для вжиття заходів щодо їх усунення.
1.13. Розміщення технологічних процесів повинно бути спрямоване на забезпечення запобігання розповсюдження виробничих шкідливостей з приміщень з великими виділеннями шкідливих речовин в приміщення з меншими виділеннями або без них.
1.14. Дотримання правил безпечного ведення ремонтних робіт.
1.15. Технологія виробництва повинна передбачати:
- оптимальної щільності розташування обладнання;
- запобігання забрудненню атмосферного повітря за межами санітарно-захисної зони понад встановлених нормативів ГДК.
- додержання граничнодопустимого рівня дії шкідливих виробничих факторів.
1.16. Технологічне обладнання підприємства повинно бути налагоджено, герметичне.
1.17. Утримувати агрегати та механізми у належному технічному стані.
1.18. Пронумеровані всі джерела відповідно переліку таблиць інвентаризації.
1.19. Технологічні процеси повинні відповідати нормативним документам та Держстандартам в галузі безпеки праці.
1.20. При роботі технологічного обладнання слід чітко дотримуватися технологічної документації заводу-виробника.
1.21. Забороняється робота обладнання на форсованому режимі, крім випадків передбачених регламентом.
1.22. Використання технічно справних машин та механізмів при експлуатації об’єкта.
1.23. Використання у виробництві сучасного, економного, низькошумового енергетичного обладнання.
1.24. Забезпечення антикорозійного захисту конструкцій та підземних мереж і споруд.
1.25. Умови до очистки газопилового потоку:
Не встановлюється.
Дозволені обсяги викидів, що відводяться від окремих типів обладнання
табл. 1
Джерело |
Забруднююча речовина |
Максимальна масова концентрація забруднюючої речовини, мг/м3 |
Технологічний норматив допустимих викидів відповідно до законодавства, мг/м3 |
Затверджений гранично допустимий викид, мг/м3 |
Строк |
|||
найменування, марка, вид палива |
номер |
код |
найменування |
поточний |
перспективний |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Обсяги викидів не встановлюються у зв’язку із відсутністю на об’єкті виробництва та типів обладнання, для яких на які розроблено та затверджено технологічні нормативи допустимих викидів забруднюючих речовин |
2) Умови до виробничого контролю
2.1. Керівник робіт повинен щоденно здійснювати нагляд за дотриманням належного рівня експлуатації всього обладнання.
2.2. Систематично необхідно проводити контроль техобладнання та устаткування.
2.3. Для зменшення втрат сировини, матеріалів, паливноенергетичних ресурсів чи готової продукції та запобіганню викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин на усьому ланцюгу технологічного процесу виробництва готової продукції необхідно проводити технічний огляд та контроль за герметичністю обладнання.
2.4. Щоденно, перед початком роботи, проводити візуальний огляд обладнання та блокуючих пристроїв, огляд цілісності трубопроводів, щільності фланцевих з’єднань, електрокомунікацій, стан та працездатність припливно-витяжної та аварійної вентиляції тощо. Результат здійснення огляду фіксувати у відповідних журналах.
2.5. Один раз на місяць здійснювати візуальний огляд за герметичністю обшивки енергетичних установок, вибухових клапанів, зварних сполучень технологічних трубопроводів, стану фланцевих та різьбових з’єднань, ущільнень. Регулярно усувати присоси повітря через обшивку енергетичних установок, повітропроводів.
(а) для будь-якого параметру, вимірювання якого в силу особливостей пробовідбору/ аналізу за 20 хвилин неможливо, необхідно встановити придатний період пробовідбору, а отримані при таких вимірах величини не повинні перевищувати гранично допустиму величину дозволених викидів;
(б) результати вимірювань масової концентрації забруднюючої речовини, які характеризують вміст цієї забруднюючої речовини за 20хв. проміжок часу по всьому вимірному перерізу газоходу, вважаються такими, що не перевищують значення відповідного нормативу граничнодопустимого викиду, якщо значення кожного результату вимірювання не перевищують значення встановленого нормативу ГДВ
(в) гранично допустима інтенсивність викидів повинна розраховуватися на основі концентрацій як середня величина за певний період часу, помножена на величину відповідної масової витрати. Не один з визначених таким чином показників не повинен перевищувати гранично допустиму величину інтенсивності викидів;
(г) для всіх інших параметрів, не один із середніх показників за 20 хвилин не повинен перевищувати гранично допустиму величину дозволених викидів.
2.6. Повинно бути забезпечено необхідне технічне обслуговування устаткування для моніторингу та аналітичного устаткування для того, щоб моніторинг давав точні дані про викиди забруднюючих речовин. Після аналізу результатів випробувань, частота, методи та перелік робіт з моніторингу, відбору проб та аналізу, приведені в Дозволі, повинні коректуватися при умові попереднього письмового дозволу Управління екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації.
2.7. На всіх джерелах викидів Оператор повинен встановити такі пристрої або устаткування для пробовідбору (включаючи устаткування для вводу даних або інше електронне устаткування), які можуть бути приписані Управлінням екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації. Все устаткування повинно забезпечувати безпечне функціонування всіх систем пробовідбору та моніторингу.
2.8. Оператор повинен забезпечувати постійний та безпечний доступ до точок відбору проб для контролю викидів в атмосферне повітря, а також безпечний доступ до будь-яких інших точок пробовідбору та моніторингу, відповідно вимогам Управління екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації.
Перелік заходів щодо здійснення контролю за дотриманням встановлених технологічних нормативів викидів, що відводяться від окремого типу обладнання
табл. 2
№ дж. викиду |
Найменування дж. утворення, марка, вид палива |
№ дж. утво- рення |
Назва забруднюючої речовини |
Затверджений гранично допустимий викид, мг/м3 |
Періодичність вимірювання |
Методика виконання вимірювань |
Місце відбору проб |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Заходи не розроблялися, у зв’язку із відсутністю на об’єкті виробництва та типів обладнання, для яких на які розроблено та затверджено технологічні нормативи допустимих викидів забруднюючих речовин |
3) Умови до неорганізованих (вимоги) та залпових джерел викидів
Умови не встановлюються, у зв’язку із відсутністю на об’єкті залпових джерел викидів
Дозволені обсяги залпових викидів
табл. 3
№ дж. викиду |
Забруднююча речовина |
Максимальна масова концентрація, мг/м3 |
Потужність викиду |
Періодичність,
раз/доба/ |
Тривалість викиду, хвилин, годин |
Річна величина залпових викидів, тон на рік |
||
код |
найменування |
г/с |
кг/год |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Обсяги залпових викидів не встановлюються, у зв’язку із відсутністю на об’єкті залпових джерел викидів |
4) Дозволені обсяги викидів, які віднесені до інших джерел викидів
Назва джерел викидів: № 01– Труба відводу димових газів від котлів опалювальних, твердопаливних
Для речовин у вигляді суспендованих твердих частинок недиференційованих за складом встановлюється граничнодопустимий викид, відповідно до законодавства, так як величина масової витрати менше 0,5 кг/год.
Найменування забруднюючої речовини |
Гранично допустимий викид відповідно до законодавства мг/м3 |
Затверджений граничнодопустимий викид, мг/м3 |
Термін досягнення затвердженого значення |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок недиференційованих за складом |
150 |
150 |
з 2023 р. |
Для речовин (оксиди азоту (оксид та діоксид азоту) у перерахунку на діоксид азоту, оксид вуглецю), на які не встановлені нормативи граничнодопустимих викидів відповідно до законодавства (норматив ГДВ не досягнутий за величинами масового потоку (кг/год) і масової концентрації (мг/м3), встановлюються величина масової витрати (г/с).
Оксиди азоту (оксид та діоксид азоту) у перерахунку на діоксид азоту |
0,07607 г/с з 2023 р. |
Оксид вуглецю |
0,18614 г/с з 2023 р.
|
Назва джерел викидів: № 02– Труба вихлопна продуктів згоряння від електрогенератору бензинового
Для речовин (оксиди азоту (оксид та діоксид азоту) у перерахунку на діоксид азоту, оксид вуглецю), на які не встановлені нормативи граничнодопустимих викидів відповідно до законодавства (норматив ГДВ не досягнутий за величинами масового потоку (кг/год) і масової концентрації (мг/м3), встановлюються величина масової витрати (г/с).
Оксиди азоту (оксид та діоксид азоту) у перерахунку на діоксид азоту |
0,00512 г/с з 2023 р. |
Оксид вуглецю |
0,03089 г/с з 2023 р.
|
Для речовини Вуглеводні граничні нормативів ГДВ відповідно до законодавства не встановлено, тому по даній речовині нормування не проводиться.
4) Комплекс заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, спрямованих на регулювання техногенної та природної безпеки
4.1. Припинення будь-яких робіт при виникненні нештатних ситуацій (аварія, несправність тощо) до приведення технологічного процесу до нормальних умов
4.2. Розробити та погодити в установленому порядку план організаційних заходів щодо локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій.
4.3. Дотримуватися вимог пожежної безпеки та охорони праці.
4.4. Розробити спеціальні заходи щодо охорони довкілля на випадок виникнення аварійних ситуацій техногенного та природного походження, вживати заходів з ліквідації причин та наслідків забруднення.
4.5. При виникненні аварійних та нештатних ситуацій характеристики кількісного і якісного впливу на компоненти довкілля та компенсаційні заходи визначаються у порядку до вимог діючих законодавчих норм та актів.
4.6. Оператор повинен документально фіксувати будь-які аварії. В повідомленні, яке надається управлінню, повинна наводитися докладна інформація про обставини, які призвели до аварії та про всі прийняті дії для мінімізації впливу на навколишнє середовище та для мінімізації обсягу утворених викидів.
4.7. Суб’єкт господарювання щороку подає до дозвільного органу звіт про дотримання умов дозволу на викиди та виконання заходів щодо здійснення контролю за дотриманням встановлених гранично допустимих викидів забруднюючих речовин. Подання звіту та його розміщення на інтернет-ресурсі дозвільного органу здійснюються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Перелік заходів щодо охорони атмосферного повітря при несприятливих метеорологічних умовах
Заходи щодо охорони атмосферного повітря при несприятливих метеорологічних умовах здійснюється відповідно до вимог Методичних вказівок “Регулирование выбросов при неблагоприятных метеорологических условиях” (РД 52.04.52-85), затверджених Державним комітетом по гідрометеорології та контролю природного середовища 01.12.86, для об’єктів, які розташовані в населених пунктах, де Державною гідрометеорологічною службою України проводиться або планується проведення прогнозування несприятливих метеорологічних умов.
Заходи на період проходження несприятливих метеорологічних умов направлені на зменшення викидів забруднюючих речовин з ціллю недопущення збільшення приземних концентрацій на границі СЗЗ більш ніж ГДК.
Регулювання викидів здійснюється з врахуванням прогнозу несприятливих метеорологічних умов на основі попередження про можливе збільшення концентрації забруднюючих речовин у повітрі. Попередження про несприятливі метеорологічні умови повинно даватися завчасно. Існує три групи попереджень, ціллю яких повинно бути здійснення зниження концентрацій забруднюючих речовин в приземному шарі атмосфери:
І група – на 15-20%
ІІ група – на 20-40%
ІІІ група – на 40-60%
Всі заходи по зниженню викидів направлені на те, щоб з найменшими витратами забезпечити послідовно І, ІІ і якщо можливо ІІІ групу роботи підприємства в період настання несприятливих метеорологічних умов.
При розробці заходів необхідно враховувати наступні умови:
- заходи повинні бути достатньо ефективними і практично виконуваними;заходи повинні враховувати специфіку конкретних виробництв;
- здійснення заходів по можливості не повинно супроводжуватись скороченням об’єму виробництва.
Заходи по зниженню викидів при настанні несприятливих метеорологічних умов можна поділити на три групи в залежності від ступені небезпеки несприятливих метеорологічних умов.
1. Недопущення роботи обладнання у форсованому режимі;
2. Перехід на вологе прибирання виробничих приміщень, обмеження сухого прибирання прилеглих території і приміщень;
3. Обмеження навантажувально-розвантажувальних робіт, пов’язаних з виділенням пилу і заборона переливання органічних розчинників;
4. Заборона роботи автомобілів на холостому ході і обмеження їх руху по території підприємства;
5. Суворий режим спалювання палива; використання палива високої якості з найменшим вмістом домішок
6. Зупинка устаткування на планово-попереджувальний ремонт, якщо це відповідає графіку проведення ремонтів;
7. Недопущення спалювання на території сміття та інших відходів.
До першої групи відносяться заходи, які повинні носити в основному, організаційно-технічний характер і не потребують суттєвих витрат. Вони повинні бути зв’язані з підсиленням контролю за дотриманням технології виробництва, роботою існуючих діючих очисних пристроях і т. д.:
1. Недопущення роботи обладнання у форсованому режимі;
2. Перехід на вологе прибирання виробничих приміщень, обмеження сухого прибирання прилеглих території і приміщень;
3. Обмеження навантажувально-розвантажувальних робіт, пов’язаних з виділенням пилу і заборона переливання органічних розчинників;
4. Заборона роботи автомобілів на холостому ході і обмеження їх руху по території підприємства;
5. Суворий режим спалювання палива, використання палива високої якості з найменшим вмістом домішок
6. Зупинка устаткування на планово-попереджувальний ремонт, якщо це відповідає графіку проведення ремонтів;
7. Недопущення спалювання на території сміття та інших відходів.
На даному підприємстві відсутні допоміжні виробництва, тому планування заходів цієї групи недоцільно
До другої групи відносяться заходи конкретного характеру, які стосуються основного виробничого процесу і суттєво впливають на незначну частину виробничого процесу.
На цьому виробництві до таких заходів відносяться, обмеження роботи опалювальних пристроїв.
До третьої групи відносяться заходи, які передбачають часткову зупинку окремих виробництв, що викидають найбільш небезпечні і забруднюючі речовини. Данні заходи пов’язані з частковим зниженням випуску продукції цими виробництвами. Попередження третьої ступені з якою пов’язані найбільш серйозні заходи по регулюванню викидів, складають лише в тих містах, де максимальна концентрація хоча б однієї речовини перевищує 5 ГДК. Для даного підприємства, крім вищевикладених заходів, рекомендується зупинити роботу опалювальних пристроїв.
Всі вищевказані виробництва дають основний внесок у викиди ЗР в атмосферне повітря
Рекомендовані загальні заходи по зниженню викидів забруднюючих речовин при настанні несприятливих метеорологічних умов:
Назва техпроцесу |
Номер джерела |
Код забруднюючої речовини |
Назва забруднюючої речовини |
Назва заходу |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
Заходи І групи |
||||
Планування недоцільно |
||||
Заходи ІІ групи |
||||
Опалення приміщень |
Дж № 01 |
4001 / 301 3000 / 2902
|
Азоту діоксид Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок |
обмежити роботу |
Заходи ІІІ групи |
||||
Опалення приміщень |
Дж № 01, |
4001 / 301 3000 / 2902
|
Азоту діоксид Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок |
Зупинити роботу |
Для оцінки впливу шкідливих викидів забруднюючих речовин на забруднення приземного шару атмосфери у відповідності до вимог ОНД-86 проведено відповідний розрахунок на ПЕОМ з використанням автоматизованої програми "ЕОЛ Плюс", що дозволена до використання Міністерством екоресурсів.
Перевищення санітарно-гігієнічних показників якості атмосферного повітря (ГДК, ОБРВ) при проведенні розрахунків розсіювання у приземному шарі атмосфери на межі СЗЗ не зафіксовано. Існуючи величини викидів від джерел забруднення виробничого майданчику опалювальної котельні Овруцького ліцею пропонується прийняти як нормативні.
Документи подаються на розгляд до Управління екології та природних ресурсів Житомирської ОДА.
Зауваження та пропозиції громадськості щодо отримання дозволу на викиди протягом 30-ти календарних днів з моменту публікації інформації, направляти до Житомирської обласної державної адміністрації за адресою: 10014 м. Житомир, майдан С.П. Корольова, буд. 1
Для визначення ставлення місцевої громадськості до об'єкту, що отримує дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел у газеті “AVISO.UA” № 20 від 21.11.2023р. надана інформація щодо отримання дозволу для ознайомлення з нею громадськості, у відповідності до вимог п. п.19 ”Інструкції про вимоги до оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами ” (затверджено наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 27.06.2023року за № 448.
Зауваження та пропозиції громадськості можуть бути надані у термін до 20.12.2023року